HARLEY DAVIDSON FLHR ROAD KING 1340 EVOLUTION - 36113583 EM PORTUGAL
In wikipedia: The Evolution engine (popularly known as Evo and sometimes as Blockhead) is an air-cooled, 45-degree, V-twin engine manufactured from 1984 by Harley-Davidson for the company's motorcycles. It was made in the 1,340 cc (82 cu in) displacement for Harley-Davidson Big V-twins bikes, replacing the Shovelhead engine, until 2000 when the last EVO was placed in a production factory custom FXR4 (FXR2 and FXR3 were the first CVOs). In 1999, it was replaced by the Harley-Davidson Twin Cam 88 in the Touring and Dyna model and in 2000 in the Softail models. Most analysts consider the Evolution to be the engine that saved the reorganized Harley-Davidson company from certain bankruptcy. Harley-Davidson's official name for the engine was likely related to the company's attempt to reform its image following the 1981 management. The Evolution Big Twin saw a fifteen-year run in Harley-Davidson's Dyna, Softail, FXR, and Touring frames, although a limited number of Evolutions were used in the 2000 model year. Motor HD mais fiavel de todos os tempos, manteve-se em produção durante 16 anos. Única deste modelo à venda em Portugal com motor 1340 Evolution alimentado por carburador, modelo em crescente valorização, cada vez mais procurado, com apenas cerca de 23000 milhas (37000 kms) comprováveis. Já tem escala com kms colocada. Revisão acabada de fazer na oficina do Justino Ramos (mecânico do Moto Clube de Faro), tendo sido substituídos os 3 óleos (motor, primária e travões), filtro de óleo e pastilhas (factura). Os pneus têm cerca de 70% do piso. Extras: -Viseira de encaixe rápido (tamanho médio); -Guarda pernas (crash-bar) e guarda-malas; -Encosto pendura com grelha porta-objectos; -Peseiras do condutor e pendura; -Escapes especiais; -Banco repartido; -Palas no farol dianteiro e traseiro, piscas e passing-lights; -Várias tampas clássicas cromadas no motor, primária, etc; -Proteções cromadas nos guarda-lamas frontal e traseiro; -Punhos e outras peças menos relevantes. Modelo de 1996, já com odómetro digital. Tem 2 chaves e já só paga metade do IUC (62 euros), está pago até dezembro. Posso mandar filme da mota a trabalhar por whatsapp.
4,00/5
1 reviews
Preço:
12.990,00 €
12.990,00 €
Contato
CONTATO